Gordon Brown on his way to the Leveson Inquiry
Media playback is unsupported on your device
Video

Brown son health leak claims 'inaccurate'

The former News of the World editor, Phil Hall, has said that Gordon Brown's claim, made to the Leveson Inquiry, that the Sun story about his son's cystic fibrosis came from a medical source, was "completely inaccurate".

Speaking on BBC Radio 4's The World At One, Mr Hall said that Mr Brown's assertion that he did not use his special political advisers to feed damaging stories about his colleagues and rivals to the press "defies belief".

A News International spokesperson told the BBC: "We welcome the fact that NHS Fife have today said that they believe there was 'no inappropriate access' to the medical records of Gordon Brown's son. The Sun stands by previous statements issued on the matter."

  • 11 Jun 2012
  • From the section UK