Cycling’s Team Sky boss ‘duped me’
Media playback is unsupported on your device
Video

David Walsh: Cycling’s Team Sky boss ‘duped me’

Sunday Times journalist David Walsh spent years pursuing Tour de France champion Lance Armstrong whom he suspected of doping and was finally vindicated in 2012 by a report from US anti-doping authorities and Armstrong’s televised confession soon afterwards.

In recent years Britain’s Team Sky has emerged as one of the most dominant teams in cycling with two of its riders – Sir Bradley Wiggins and Chris Froome – winning the Tour de France.

In 2013 Team Sky invited David Walsh to spend time with them as part of an effort to show they were clean and did not have a doping culture.

But Sir Bradley, who retired in December, has come under scrutiny after his confidential medical information was leaked by hackers 'Fancy Bears' in September 2016.

Therapeutic use exemptions let athletes take prohibited substances if there is a medical need, and Sir Bradley was granted a TUE to take anti-inflammatory drug triamcinolone before the 2011 Tour de France, his 2012 Tour win and the 2013 Giro d'Italia.

Sir Bradley's TUEs were approved by British authorities and cycling's world governing body the UCI, and there is no suggestion either he or Team Sky have broken any rules.

But David Walsh says he spent three months with Team Sky in 2013 and was never told about the TUEs. He tells HARDtalk’s Stephen Sackur he feels Team Sky principal Sir Dave Brailsford ‘duped me.’

See more at Hardtalk's website.

You can see the interview in full on BBC World News and the BBC News Channel on Monday 20 February and after on BBCiPlayer (UK only).

  • 20 Feb
  • From the section UK
Go to next video: Watch: Brailsford's tense grilling on Team Sky