Angola profile

Street scene in Luanda

The state controls all media with nationwide reach, including radio, the most influential medium outside the capital.

The only daily newspaper, Jornal de Angola, and the terrestrial TV service TPA are state-owned and rarely criticise the government.

State-run Radio Nacional de Angola (RNA) is the only outlet to offer programmes in indigenous languages such as Bantu. Private stations operate in cities, including Catholic Radio Ecclesia, but RNA is the only broadcaster with near-national coverage.

Newspaper vendor in Angola

The constitution provides for freedom of expression.

Nonetheless, the authorities impede the work of journalists and security forces have targeted reporters, especially those covering anti-government protests and corruption, says US-based NGO Freedom House.

Pay TV is provided by MultiChoice Angola and TV Cabo.

There were 4.3 million internet users by 2014 (Internetlivestats.com).

The press

Television

Radio

News agency/internet

More on This Story

The BBC is not responsible for the content of external Internet sites

More Africa stories

RSS

Features & Analysis

Elsewhere on the BBC

  • Audi R8Best in show

    BBC Autos takes a look at 10 of the most eye-catching new cars at the 2015 Geneva motor show

Programmes

  • Kinetic sculpture violinClick Watch

    The "kinetic sculpture" that can replicate digital files and play them on a violin

Try our new site and tell us what you think. Learn more
Take me there

Copyright © 2015 BBC. The BBC is not responsible for the content of external sites. Read more.

This page is best viewed in an up-to-date web browser with style sheets (CSS) enabled. While you will be able to view the content of this page in your current browser, you will not be able to get the full visual experience. Please consider upgrading your browser software or enabling style sheets (CSS) if you are able to do so.