Djibouti profile

There are no privately-owned broadcasting outlets in Djibouti. The government owns the main newspaper, La Nation, and Radiodiffusion-Television de Djibouti (RTD), which operates the national radio and TV.

Reporters Without Borders describes Djibouti as a "media black hole". The state media do what they are told, it says. Legislation provides for prison sentences for media offences.

Djibouti hosts a powerful mediumwave (AM) transmitter which broadcasts US-sponsored Arabic-language Radio Sawa programmes to East Africa and Arabia. Local FM relays carry the BBC (99.2) and services from American, French and German external broadcasters.

There were more than 61,000 internet users by June 2012 (Internetworldstats.com). The government places few restrictions on access, says US-based Freedom House, although a local human rights group says its website is regularly blocked.

Press

  • La Nation - government-owned daily
  • La Republique - opposition Parti National Democratique periodical
  • Le Renouveau - run by opposition Party for Democratic Renewal

Radio

  • Radio Djibouti - operated by RTD; national network broadcasts in Afar, Arabic and Somali, international network in French

Television

News agency/internet

More Africa stories

RSS

Features & Analysis

Elsewhere on the BBC

  • CarTop 10 debuts

    BBC Autos takes a look at some of the most eye-catching vehicles at the LA auto show

Programmes

  • Cattle herded in AustraliaThe Travel Show Watch

    The spectacle of herding 2,000 cattle using bikes, cars and a helicopter

BBC © 2014 The BBC is not responsible for the content of external sites. Read more.

This page is best viewed in an up-to-date web browser with style sheets (CSS) enabled. While you will be able to view the content of this page in your current browser, you will not be able to get the full visual experience. Please consider upgrading your browser software or enabling style sheets (CSS) if you are able to do so.