Equatorial Guinea profile

Equatorial Guinea's media outlets are closely controlled by the government. There are few private publications.

The nation ranks at position 161 out of 179 countries in the 2012 Reporters Without Borders (RSF) press freedom index. RSF includes President Obiang on its list of "Predators of Press Freedom". The watchdog says the national broadcaster obeys the orders of the information ministry.

A "news blackout" was imposed on reporting of uprisings in Arab states in North Africa in 2011, says the Committee to Protect Journalists.

Radio France Internationale and Gabon-based Africa No 1 broadcast on FM in Malabo. Satellite TV is widely available.

There were more than 42,000 internet users by December 2011 (Internetworldstats.com). There are no reported government curbs on internet access.

Press

  • Ebano - state-owned
  • La Opinion - private, weekly
  • La Nacion - private
  • La Gaceta - monthly

Television

  • Television Nacional - state-run

Radio

  • Radio Nacional de Guinea Ecuatorial - state-run
  • Radio Asonga - private, owned by president's son

More Africa stories

RSS

Features & Analysis

Elsewhere on the BBC

  • LettuceNo more needles?

    How scientists are growing lettuce leaves that produce the vaccines for diseases such as malaria

Programmes

  • The Wrecking Crew OrchestraClick Watch

    The Japanese dance group using wearable technology to light up their act

BBC © 2014 The BBC is not responsible for the content of external sites. Read more.

This page is best viewed in an up-to-date web browser with style sheets (CSS) enabled. While you will be able to view the content of this page in your current browser, you will not be able to get the full visual experience. Please consider upgrading your browser software or enabling style sheets (CSS) if you are able to do so.