Gabon profile

Gabon's main broadcast media are government-controlled.

US-based Freedom House said in 2011 that the authorities use "legal harassment, threats, and financial pressure" to curb critical reporting.

Gabon's daily newspapers are government-affiliated. Many private weeklies are controlled by opposition parties. There are a few private broadcasters.

Gabon's state broadcaster operates two TV stations, a French-language radio network and provincial stations. Radio France Internationale is available on FM.

There were nearly 109,000 internet users by December 2011 (Internetworldstats.com).

Press

  • L'Union - government daily
  • Gabon Matin - government-affiliated daily
  • Le Temps - private weekly
  • Le Temoin - private weekly
  • La Lowe - private weekly
  • Le Journal - private, bi-monthly
  • La Relance - private weekly

Television

  • Radiodiffusion-Television Gabonaise - state-run, operates two channels
  • TeleAfrica - private

Radio

  • Radiodiffusion-Television Gabonaise - state-run, operates two networks
  • Africa No1 - Gabon-based, heard across French-speaking Africa via FM relays

Internet/news agency

More Africa stories

RSS

Features & Analysis

Elsewhere on the BBC

  • planesEnd of the line

    The vast ‘boneyards’ that are home to thousands of aircraft that have come to end of their flying days

Programmes

  • A screenshot from Goat SimulatorClick Watch

    The goat simulator which started as a joke but became a surprising hit, plus other tech news

BBC © 2014 The BBC is not responsible for the content of external sites. Read more.

This page is best viewed in an up-to-date web browser with style sheets (CSS) enabled. While you will be able to view the content of this page in your current browser, you will not be able to get the full visual experience. Please consider upgrading your browser software or enabling style sheets (CSS) if you are able to do so.