Samoa profile

Press freedom is "generally respected", according to US-based Freedom House.

The government and private operators run TV and radio stations and outlets from American Samoa are readily available.

By December 2011 there were nearly 13,000 internet users (InternetWorldStats). Internet cafes are widely used.

The press

  • Samoa Observer - private daily
  • Samoa Times - daily
  • Le Samoa - weekly, in Samoan and English languages
  • Savali - fortnightly, in Samoan and English languages
  • Talamua Magazine - monthly, in Samoan and English languages

Television

  • SBC TV - government-run, commercial
  • TV3 - private
  • Vaiala Beach Television (VBTV) - private

Radio

More Asia stories

RSS

Features & Analysis

Elsewhere on the BBC

  • StuntmanStuntman to the stars

    Driving dangerously and falling off buildings are all part of the day job for Bobby Holland Hanton

Programmes

  • The smartphones of shoppers being tracked in a storeClick Watch

    How free wi-fi can enable businesses to track our movements and learn more about us

BBC © 2014 The BBC is not responsible for the content of external sites. Read more.

This page is best viewed in an up-to-date web browser with style sheets (CSS) enabled. While you will be able to view the content of this page in your current browser, you will not be able to get the full visual experience. Please consider upgrading your browser software or enabling style sheets (CSS) if you are able to do so.