Malta profile

Front page of L-Orizzont Newspapers have strong political affiliations

Many of Malta's newspapers and broadcasters have strong political affiliations. Dailies and weeklies appear in Maltese and English.

Maltese radio began in the mid-1930s, partly to counter Fascist propaganda broadcasts from Italy. Malta Television launched in 1962, five years after the islanders started receiving TV signals from Italy. Italian channels remain popular.

The first private broadcasting licences were granted to the two major political parties and the Catholic Church. More stations followed and there is now a proliferation of privately-run radio stations and several TV channels.

Since Malta is a member of the Council of Europe, media laws are based on European law.

Cable TV was introduced in 1992 and satellite TV is widely watched. More than 262,000 Maltese were online by December 2011 (Internetworldstats.com).

The press

Banner of The Times Malta has a variety of papers in English and Maltese

Television

Radio

Internet

More Europe stories

RSS

Features & Analysis

Elsewhere on the BBC

  • Audi R8Need for speed

    Audi unveils its fastest production car ever - ahead of its Geneva debut

Programmes

  • 3D model of Christ the Redeemer statueClick Watch

    Using drones to 3D map the famous Brazilian landmark Christ the Redeemer

Try our new site and tell us what you think. Learn more
Take me there

Copyright © 2015 BBC. The BBC is not responsible for the content of external sites. Read more.

This page is best viewed in an up-to-date web browser with style sheets (CSS) enabled. While you will be able to view the content of this page in your current browser, you will not be able to get the full visual experience. Please consider upgrading your browser software or enabling style sheets (CSS) if you are able to do so.