Suriname profile

Logo for SRS radio

The government generally respects freedom of expression and, on the whole, the state broadcast media offer a range of views.

There is occasional self-censorship, prompted by fear of reprisal from former military leaders or pressure from officials and others, reports Freedom House.

The two daily newspapers are privately-owned.

State-run broadcasters operate alongside private radio and TV stations.

There were more than 179,000 internet users by June 2012 (Internetworldstats.com). Access is not restricted.

The press

Television

  • ATV - government-owned, commercial
  • STVS - government-owned, commercial

Radio

More Latin America & Caribbean stories

RSS

Features & Analysis

  • Stained glass of man with swordFrance 1 England 0

    The most important battle you have probably never heard of


  • Golden retriever10 things

    Dogs get jealous, and nine more nuggets from the week's news


  • Pro-Israel demonstrators shout slogans while protesting in Berlin - 25 July 2014Holocaust guilt

    Gaza conflict leaves Germans confused over who to support


  • The emir of Kuwait Sheikh Sabah al-Ahmad al-Jaber al-SabahFreedoms fear

    Growing concern for rights as Kuwait revokes citizenships


Elsewhere on the BBC

  • CastleRoyal real estate

    No longer reserved for kings and queens, some find living in a castle simply divine

Programmes

  • Leader of Hamas Khaled MeshaalHARDtalk Watch

    BBC exclusive: Hamas leader on the eagerness to end bloodshed in Gaza

BBC © 2014 The BBC is not responsible for the content of external sites. Read more.

This page is best viewed in an up-to-date web browser with style sheets (CSS) enabled. While you will be able to view the content of this page in your current browser, you will not be able to get the full visual experience. Please consider upgrading your browser software or enabling style sheets (CSS) if you are able to do so.