پیشرفتی مهم در مسیر تولید داروی ضد بارداری برای مردان

به روز شده:  03:23 گرينويچ - جمعه 17 اوت 2012 - 27 مرداد 1391

کارشناسان آمريکايی می گويند آزمايش داروی ضد بارداری در مردان مثبت بوده است

دانشمندان می گویند که پس از یک تحقیق موفقیت آمیز بر روی موشها، یک گام به فرآوری داروی ضد بارداری برای مردان نزدیکتر شده اند.

داروی ضد بارداری زنان سالهاست وجود دارد اما تا کنون چنین دارویی برای مردان تولید نشده است.

یک تحقیق که در مجله آمریکایی سل (Cell) منتشر شده است نشان می دهد داروی ضد بارداری می تواند موقتا امکان بارداری را از موشها بگیرد، بدون آنکه در رابطه جنسی آنها تداخلی ایجاد کند.

کارشناسان می گویند که نتایج بدست آمده "هیجان انگیز" است، اما این دارو باید بر روی انسانها نیز آزمایش شود.

دانشمندان در موسسه سرطان شناسی دانا فربر و کالج پزشکی بیلور، تاثیر دارویی به نام جی کیو وان (JQ۱) را بر پروتئینی که در تولید اسپرم در موشهای نقش کلیدی دارد مورد بررسی قرار دادند.

نتایج نشان داد که موشهایی که این دارو را مصرف کرده بودند، اسپرم کمتری تولید می کنند و اسپرم آنها نیز تحرک کمتری از خود نشان می دهند. برخی از اسپرمها نیز توانایی باروری را از دست دادند.

اما بعد از قطع دارو، این موشهای نر دوباره توانایی تولید مثل خود را به دست آوردند.

دانشمندان امیدوارند که بتوانند پروئین مشابهی را در مردان هدف قرار دهند، هر چند آنها معتقدند برای اطمینان یافتن از بی خطری و موثر بودن این دارو در انسانها، به آزمایشات بیشتری نیاز است.

موضوعات مرتبط

BBC © 2014 بی بی سی مسئول محتوای سایت های دیگر نیست

بهترین روش دیدن این صفحه بر روی آخرین مرورگر مجهز به CSS است. با اینکه مرورگر کنونی تان قابلیت نمایش سایت را دارد ولی امکان بهترین تجربه تصویری را به شما نمی دهد . لطفا در صورت امکان مرورگر خود را به آخرین نسخه ارتقا دهید.