پخش این فایل در دستگاه شما پشتیبانی نمی شود.

ریشه‌های آمیزش جنسی به یک ماهی در اسکاتلند رسید

پژوهشگران می‌گویند که در بررسی‌هایشان برای شناسایی خاستگاه آمیزش جنسی، ریشه این شیوه تولید مثل را در یک ماهی یافته‌اند.

آنها می‌گویند که یک ماهی به نام "مایکروبراکیوس دیکی" اولین موجود شناخته‌شده‌ای است که تولیدمثل به شیوه تخم‌ریزی را متوقف کرد و به جای آن، به جفت‌گیری با آمیزش جنسی روی آورد.

این ماهی در حدود ۳۸۵ میلیون سال پیش در دریاچه‌ای زندگی می‌کرد که در سرزمین اسکاتلند کنونی قرار داشت و فسیل آن هم از سال‌ها پیش در منطقه پیدا شده بود.

نتایج این پژوهش در نشریه علمی نیچر منتشر شده است.

پروفسور جان لانگ از دانشگاه فلیندرز استرالیا که هدایت این پژوهش را به عهده داشته است، گفت: "ما مرحله‌ای از تکامل را مشخص کرده‌ایم که نشان می‌دهد منشاء لقاح داخلی در تمام حیوانات از کجا بوده است."

مایکروبراکیوس دیکی از رده ماهی‌های استخوانی بوده و حدود ۸ سانتیمتر طول داشته است.

پژوهشگران در بررسی‌های فسیل این ماهی به عضوی "ال شکل" رسیدند که مطالعات بیشتر نشان داد عضو جنسی ماهی‌های نر بوده است. در فسیل ماهی‌های ماده نیز عضو جنسی آنها شناسایی شد و نشان داد که دو جنس نر و ماده می‌توانستند آمیزش جنسی داشته باشند.

این ماهی‌ها عضوی شبیه بازو نیز دارند و از زمان پیدا شدن فسیل آنها، کارکرد این عضو محل سوال پژوهشگران بود. اکنون با یافته‌های جدید، گفته می‌شود که این ماهی‌ها احتمالا هنگام آمیزش جنسی، بازوهای هم را می‌گرفتند.