درخواست غرامت یک میلیون پوندی ساندی تایمز از لانس آرمسترانگ

به روز شده:  20:46 گرينويچ - دوشنبه 24 دسامبر 2012 - 04 دی 1391
لانس آرمسترانگ

روزنامه ساندی تایمز که در سال ۲۰۰۴ ، لانس آرمسترانگ را به تقلب در مسابقات تور دو فرانس متهم کرده بود و به خاطر افترا، به پرداخت ۳۰۰ هزار پوند به او محکوم شد، حالا از آرمسترانگ در خواست غرامت کرده است.

ساندی تایمز خواستار باز گرداندن ۳۰۰ هزار پوند بعلاوه سود آن در هشت ساله گذشته شده است.

در نامه ای که این روزنامه به وکلای آرمسترانگ فرستاده‌، آمده :"کاملا مشخص است که آن دادگاه بی پایه و اساس و نوعی کلاهبرداری بود.

ادعای شما مبنی بر اینکه هیچ وقت از دارو برای افزایش عملکرد خود استفاده نکرده‌اید، به صورت معنا داری غلط از آب درآمد."

برای اولین بار دیوید والش، مسئول بخش ورزش ساندی تایمز، زمانی که لانس آرمسترانگ در سال ۱۹۹۹ برای اولین بار در تور دو فرانس قهرمان شد، درباره نحوه قهرمانی او در این مسابقات سوالاتی را مطرح کرد.

در سال ۲۰۰۴ این روزنامه با چاپ مقاله‌ای، پرسش در مورد عملکرد و چگونگی قهرمانی آرمسترانگ را درست و به جا دانست.

وکلای آرمسترانگ پس از چاپ این مقاله، علیه این روزنامه شکایت کردند چون به نظر آنها، منظور مقاله این بوده است که آرمسترانگ" کلاهبردار، متقلب و دروغگوست"

آرمسترانگ، ۴۱ ساله، چندی پیش از سوی آژانس ضد دوپینگ آمریکا برای تمام عمر از فعالیت ورزشی محروم شده بود.

فدراسیون بین المللی دوچرخه سواری با تایید حکم آژانس ضد دوپینگ آمریکا، هفت عنوان قهرمانی تور دو فرانس را از او پس گرفت.

این آژانس دوپینگ او را " پیشرفته ترین، حرفه ای ترین و موفق ترین دوپینگ تاریخ توصیف کرده بود.

در این زمینه بیشتر بخوانید

BBC © 2014 بی بی سی مسئول محتوای سایت های دیگر نیست

بهترین روش دیدن این صفحه بر روی آخرین مرورگر مجهز به CSS است. با اینکه مرورگر کنونی تان قابلیت نمایش سایت را دارد ولی امکان بهترین تجربه تصویری را به شما نمی دهد . لطفا در صورت امکان مرورگر خود را به آخرین نسخه ارتقا دهید.