دولت بریتانیا دستور تحقیق در مورد اتهامات دوپینگ در ورزش این کشور را داد

حق نشر عکس

دولت بریتانیا دستور تحقیق در باره اتهامات مربوط به دوپینگ در ورزش این کشور را صادر کرده است.

هفته‌نامه ساندی تایمز، چاپ لندن، به طور پنهانی از مارک بونار، یک پزشک در لندن فیلم گرفته که در آن او ادعا کرده طی شش سال گذشته، داروهای نیروزا از جمله استروئید در اختیار ۱۵۰ ستاره ورزشی بریتانیا قرار داده است.

فوتبالیست‌های لیگ برتر، بازیکنان تنیس و دوچرخه‌سواران از جمله این افراد بوده‌اند.

شماری از افرادی که ساندی تایمز با آنها تماس گرفته، یا از اظهار نظر خودداری کردند یا درمان توسط آقای بونار را رد کردند.

دکتر بونار گفته است هیچ کار اشتباهی انجام نداده و او این ورزشکاران را به دلایل پزشکی و نه برای تقویت عملکرد ورزشی آنها مورد درمان قرار داده است.

این هفته‌نامه هیچ سند و مدرک مستقلی برای تائید این که او این ورزشکاران را مورد درمان قرار داده، ندارد.

دولت بریتانیا گفته است که در این مورد دست به تحقیق خواهد زد.

دولت بریتانیا گفته است نحوه بررسی این ادعا توسط آژانس مبارزه با دوپینگ بریتانیا را هم بررسی خواهد کرد.

تکذیب سه باشگاه لیگ برتری

اما سه باشگاه لیگ برتری آرسنال، چلسی و لستر، ارتباط بازیکنانشان با مطلب چاپ شده در هفته‌نامه ساندی تایمز را تکذیب کردند.

باشگاه آرسنال در بیانیه‌ای ادعاهای مطرح شده را رد کرده و آنها را "بی اساس" خوانده است.

چلسی نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد،هرگز از خدمات دکتر بونار استفاده نکرده و "هیچ خبر یا سابقه‌ای در مورد این که بازیکنان ما توسط او درمان شده‌اند یا از خدماتش استفاده کرده‌اند، وجود ندارد."

لستر نیز گفت: "ما از مطلبی که در هفته‌نامه ساندی تایمز چاپ شده و در آن بازیکنان باشگاه‌ها از جمله لستر بدون دلایل مستدل متهم شده‌اند، بسیار متاسف هستیم."