شبکه فاکس در پی ادعاهای آزار جنسی بیل اورایلی را کنار گذاشت

  • 19 آوریل 2017 - 30 فروردین 1396
بیش از 50 شرکت پخش آگهی در برنامه اورایلی را قطع کردند حق نشر عکس Getty Images
Image caption بیش از 50 شرکت پخش آگهی در برنامه اورایلی را قطع کردند

بیل اورایلی از مجریان یک برنامه بحث و نظر در شبکه "فاکس نیوز" در پی ادعای آزار جنسی برکنار شده است.

فاکس نیوز در بیانیه ای یک خطی نوشت: "بعد از بررسی کامل و دقیق ادعاها... بیل اورایلی به کار خود باز نخواهد گشت."

او از روز ۱۲ آوریل به مرخصی رفته بود و روز چهارشنبه هنگام دست دادن با پاپ فرانسیس در واتیکان مشاهده شد.

او گفت که ترک کارش بر سر "ادعاهای کاملا بی پایه" مایه "دلسردی شدید" اوست.

خبر ادعاهای آزار جنسی علیه آقای اورایلی چندین هفته پیش بالا گرفت و از آن زمان بیش از ۵۰ شرکت پخش آگهی در برنامه او را قطع کردند.

گزارش شده بود که پنج زن به دلیل رفتار آقای اورایلی ۱۳ میلیون دلار غرامت دریافت کرده اند. آن گزارش ها باعث شد فاکس به شدت زیر فشار قرار گیرد.

حق نشر عکس Reuters
Image caption او روز چهارشنبه در واتیکان درحالی که با پاپ دست می داد دیده شد

بیل اورایلی تقریبا از زمان تولد فاکس نیوز با این شبکه بود و برنامه "اورایلی فکتر" را اجرا می کرد.

فاکس اعلام کرد که تاکر کارلسون از دیگر مجریان فاکس جای این برنامه را خواهد گرفت.

برنامه آقای اورایلی هر شب تقریبا ۴ میلیون بیننده داشت.

سال گذشته طرح ادعاهای آزار جنسی علیه راجر ایلز مدیر سابق فاکس نیوز به وجهه این شبکه لطمه زده بود.

آقای ایلز در سال ۲۰۱۶ پس از آنکه توسط یکی از مجریان زن فاکس - گرچن کارلسون - تحت پیگرد قضایی گرفت استعفا کرد.

حق نشر عکس Getty Images
Image caption آقای ایلز پس از شکایت گرچن کارلسون - چپ - برکنار شد

موضوعات مرتبط