روزنامه چینی به دلیل گزارشهای خبرنگار خود عذرخواهی کرد

Image caption آقای چن در اعترافات تلویزیونی خود گفت که گزارشهای ای کذب را به دلیل شهرت طلبی و کسب پول بیشتر منتشر کرده بود

یک روزنامه چینی که هفته گذشته با تیتر بزرگ صفحه اول خواستار آزادی یک خبرنگار خود شده بود، امروز به دلیل انتشار گزارشهای کذب او عذرخواهی کرده است.

روزنامه نیو‌اکسپرس که در شهر گوانگدونگ منتشر می‌شود، امروز نوشته است که بر اساس تحقیقات پلیس، چن یانگژو خبرنگار آن روزنامه، در مقابل دریافت پول گزارشهای کذب منتشر می‌کرده است.

در پی اعتراف تلویزیونی آقای چن، روزنامه نیواکسپرس امروز (یکشنبه) در صفحه اول خود به دلیل قصور در نظارت بر گزارشهای او عذرخواهی کرد.

آقای چن چندین مقاله برای نیواکسپرس نوشته بود که از اختلالات مالی در شرکت زوملایون حکایت داشتند.

شرکت زوملایون که بخشی از سهام آن دولتی بوده و تولید کننده لوازم و ابزار ساختمانی است، ادعاهای آقای چن را همواره رد می‌کرده است.

با این حال، ارزش سهام شرکت زوملایون در اثر گزارشهای آقای چن سقوط کرد.

این شرکت در نامه‌ای به بورس هنگ کنگ در ماه مه گذشته نوشته بود که ادعاهای آقای چن "کذب، بی اساس و گمراه کننده" بوده است.

آقای چن در اعترافات خود گفت که گزارشهای کذب را به دلیل شهرت طلبی و کسب پول بیشتر منتشر کرده بود.

چین که پر جمعیت‌ترین کشور جهان است، حدود ۲۵۰ هزار شاغل در حرفه روزنامه نگاری دارد.

مطالب مرتبط