Danimarka Nuce TV ve Roj Tv lisanslarını iptal etti

Danimarka'da bir mahkeme, Mezopotamya Broadcasting şirketine ait MMC, Nuce TV ve Roj TV dâhil olmak üzere tüm televizyon kanallarının yayın lisanslarını iptal etti.

Mahkeme kanalların "terörizmi övdüğüne" hükmetti ve yayın kuruluşu ile PKK arasında "kişisel, finansal, örgütsel ve tarihsel" bağlar bulunduğunu belirtti.

Şirketin her bir kanalı 5 milyon Danimarka Kronu (yaklaşık 874 bin dolar) para cezasına da çarptırıldı.

Mahkeme kararında, kanalın izleyicilerine "PKK'ya katılım çağrısı" yaptığı da ifade edildi.

Fırat Haber Ajansı'nın haberinde, Kopenhag Eyalet Mahkemesi'nde bu sabah saatlerinde görülen dava sonucuna itiraz hakkının bulunduğu belirtiliyor.

Yargıç Hans Christian Thomsen, Mezopotamya Broadcasting ile PKK arasında birçok düzeyde ilişkide olduğunu bu nedenle de doğrudan ilişkili olduğunun düşünülebileceğini belirtti.

Ancak şirketin itiraz edebilmek için önce para cezasını ödemesi gerekiyor.

Associated Press haber ajansı Temyiz mahkemesi alt mahkemenin geçen yıl verdiği cezayı daha da artırmış olduğunu yazıyor.

Fırat Haber Ajansı'na bilgi veren Nuce TV gazetecisi Amed Dicle, ceza miktarının bir basın kuruluşu hakkında Danimarka'da verilen en yüksek para cezası olduğunu iddia etti.

Kopenhag Kent Mahkemesi geçen yıl Ocak ayındaki kararında, Roj TV'nin yayınlarına devam edebilmesine hükmetmişti.

Mahkeme, şirketin her bir kanalına 2.6 milyon Danimarka Kronu ceza kesmişti.

Türkiye Mezopotamya Broadcasting'in kanallarının PKK'nın yayın organları olduğunu savunuyor.

Nuce TV yetkilileri ise dava konusunda ABD ve Türkiye'nin Danimarka'ya baskı yaptığını iddia ediyor.