Çinli gazeteci televizyonda suçunu 'itiraf etti'

Çin'de bir bölümü devlete ait bir şirket hakkında yaptığı yolsuzluk haberleri nedeniyle hapse atılan Çen Yonghzu adlı gazeteci devlet televizyonunda özür diledi.

Şirketin itibarını zedelemek suçundan hapse atılan Çen, "Suçumu kabul ediyorum, pişmanım" dedi.

Devlet medyasına göre Çen para karşılığında yalan haber yaptığını kabul etti.

Çalıştığı gazete, ön sayfasından Çen'in serbest bırakılması çağrısında bulunmuştu.

Uzmanlar, son zamanlarda çok konuşulan ya da siyasi nitelikli davalarda sanıkların duruşma öncesinde televizyonda itiraflarının yayınlandığını söylüyor.

'Paraya tamah ettim'

Ancak insan hakları eylemcileri bu itirafların sıklıkla baskı altında yapıldığını ve prosedüre aykırı olduğunu belirtiyor.

Çen, Guangdong eyaletindeki New Express gazetesinde, inşaat makinaları üreten Zoomlion adlı şirkette usulsüzlükler olduğuna dair birkaç haber yazmıştı.

Çinli gazeteci, "Zoomlion'a, tüm medya sektörüne ve halkın güvenini kazanma çabasına zarar verdim. Bunu para ve ünlü olmak için yaptım. Kullanıldım. Hatamı anladım" dedi.

Devlet medyasına göre Çen, haberi yazması için para aldığını söyledi. Ancak Çen'e parayı kimin verdiğine değinilmedi.

Çin'de medya devletin sıkı denetimi altında ve bazı haberlere sansür uygulanıyor.

İlgili haberler