Rusya'da muhalif televizyon kanalı uydudan çıkarıldı

Telif hakkı AFP

Rusya'nın en büyük uydu operatorü, muhalif çizgideki bir televizyon kanalının yayınlarını aktarmayı kesti.

"Dojd", (Yağmur), hükümete yönelik eleştirilerin en çok dile getirildiği televizyon kanalı olarak biliniyor.

Uydudan çıkarılmasıyla kanalın izleyicilerinin yüzde 90'ına yayınlarını ulaştıramayacağı belirtiliyor.

Kremlin Sarayı, kanalın yayınlarının kısıtlanmasıyla ilgileri olmadığını savunuyor ve yayın kuruluşuna baskı kurulduğu iddialarını reddediyor.

Kremlin suçlamayı reddediyor

Kanalın editörü Mihail Zigar, yayınlarının uydudan aktarılmasının durdurulmasının arkasında, yolsuzluk konusunda yaptıkları haberlerden rahatsız olan Rus hükümetinin bulunduğunu öne sürüyor.

BBC'nin Moskova'daki muhabiri Steve Rosenberg, "İyimser Kanal" sloganını kullanan kanalın, diğer kanalların cesaret edemediği şekilde, Rus Devlet Başkanı Vladimir Putin'e yönelik eleştirilere sıkça yer verdiğini belirtiyor.

Bazı uydu operatörleri geçen haftalarda kanalın yayınlarını aktarmayı kesmişti. Şimdi buna en büyük uydu operatorünün de eklenmesiyle, kanalın yayınları izleyicilerinin yaklaşık yüzde 90'ına iletilemez hale geldi.

Kremlin Sarayı, televizyon kanalına yönelik baskı kurulduğu iddialarını reddediyor.

Ancak kanalda geçen günlerde "Sovyetler Birliği'nin Nazi ordularına direnmek yerine Leningrad (Saint Petersburg) kentini teslim etmesinin daha iyi olup olmayacağı" hakkında bir anket yayımlanması Kremlin'in tepkisini çekmişti.

Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin'in sözcüsü, bu anketle kanalın "ahlak sınırlarını aştığını" söylemişti.

İlgili haberler