RTÜK'ten KANALTÜRK'e yayın hakkı iptali

RTÜK'ün Üst Kurul'u 2010 yılındaki bir mahkeme kararını esas alarak, Kanaltürk'ün ulusal yayın hakkını iptal etti.

Tuncay Özkan'ın sahibi olduğu Kanaltürk ilk olarak bölgesel kanal lisansı ile yayın hayatına başlamıştı.

Ancak daha sonra RTÜK'e başvurarak ulusal yayın hakkı talep etti.

RTÜK bu hakkın vermeyince kanal yargı yoluna başvurmuştu.

9. idare mahkemesi 2010 yılında kanal lehine karar vererek ulusal yayın yapabileceğini belirtti.

Bunun üzerine RTÜK mahkeme kararını uygulamış ancak temyiz yoluna gitti.

Danıştay Genel İdareler Kurulu bu kez RTÜK lehine karar vererek kanalın bölgesel yayın yapması gerektiğini bildirmişti.

Konu kuruluşa tebliğ edildikten sonra kanalın ulusal yayın hakkı bölgesele dönüştürüldü.

Bu kez kanal yöneticileri RTÜK yetkilileri ile görüşerek 2012'de 2. İdare Mahkemesinden de kanal lehine karar çıktığını bildirdiler.

Ancak üst kurul bugünkü toplantısında 2010 yılında 9. İdare Mahkemesinin verdiği kararın 2. İdare Mahkemesinin kararı ile zaten aynı yönde olduğunu ve bu dönemde kararın uygulandığını belirterek kanalın ulusal yayın hakkını iptal etti.

Bu kararla birlikte kanal tüm Türkiye'de değil, sadece Marmara bölgesinde izlenebilecek. Kanalın reklam payının düşmesi söz konusu olacak.

Toplantıda karara, CHP kontenjanından seçilen üyeler Ali Öztunç ve Süleyman Demirkan ile MHP kontenjanından seçilen üye Esat Çıplak "eksik işlemler nedeniyle" muhalif kaldı.