Irak, Al Jazeera'nin Bağdat bürosunu 'yayın ilkelerinin ihlali' nedeniyle kapattı

Telif hakkı AFP
Image caption Merkezi Katar'da bulunan El Cezire, Irak'la ilgili gelişmeleri izlemeye devam edeceğini söylüyor.

Irak, Katar merkezli Al Jazeera televizyonunun ülkede çalışma ruhsatını iptal etti ve Bağdat bürosunu da kapattı.

Al Jazeera, hükümetin 2014 yılında belirlediği yayıncılık ilkelerini ihlal etmekle suçlanıyor.

Karardan duyduğu 'şoku ve şaşkınlığı' dile getiren Al Jazeera yetkilileri ise mesleki standartlara uyduklarını savundular.

Merkezi Katar'da bulunan Al Jazeera'den yapılan açıklamada "Irak halkına, Arap dünyasındaki ve tüm dünyadaki izleyicilerimize Irak'la ilgili haberleri yayınlamayı sürdüreceğiz" denildi.

İnsan hakları grupları, Irak'ın hükümet tarafından belirlenen yayıncılık ilkelerinin gazetecilerin isyancı grupları izlemesine kısıtlama getirdiğini ve haberleri hükümet güçlerini olumlu gösterecek şekilde yazmalarını gerektirdiğini söylüyorlar.

Irak hükümeti 2013 yılında Al Jazeera ile uydu yayını yapan 9 diğer televizyon kanalını şiddet olaylarını körükleyen mezhepçi yayınlar yapmakla suçlamıştı.

1996'da Katar'da iktidardaki Emiri Şeyh Temim bin Hamad Al Sani'nin ailesi tarafından kurulan Al Jazeera, Arap ülkelerinde çıkan isyanları yakından izlemişti.

Al Jazeera, Suriye'deki iç savaşa da yayınlarında geniş yer veriyor.

Suriye'de muhalifleri destekleyen Katar, Irak hükümeti yanlıları tarafından Irak'ta da karışıklık çıkmasını desteklemekle suçlanıyor.

İlgili haberler