Російський канал показав старе відео у сюжеті про Донбас

"Вести недели" Копирайт изображения Rossiya 1
Image caption У сюжеті "Вестей недели" зазначено, що це кадри 9 травня 2017 року

Російське державне телебачення в сюжеті про конфлікт на сході України використало відеозапис, який вводить глядача в оману.

Йдеться про сюжет "Донбас розстрілюють під фашистські марші з радянських гармат" в передачі "Вести недели". У ньому кореспондент каналу "Россия 1" звинувачує українських бійців з батальйону "Азов" у воєнних злочинах.

У сюжеті йдеться про обстріл контрольованого самопроголошеною "ДНР" села Безіменне, який, як твердять "Вести недели", стався 9 травня і був "найжорстокішим" за цей рік.

Як розповідає кореспондент телеканалу Олександр Сладков, "били по центру селища, де покладали квіти до пам'ятника воїнам, загиблим у Великій Вітчизняній війні".

Він також каже, що для обстрілу використали стару радянську гармату.

Ці слова супроводжуються відеозаписом, на якому видно, як кілька людей стріляють з гармати, а голос за кадром каже: "Ми стріляємо з гармати 43-го року по російських окупантах".

Крім того, в сюжеті демонструється інтерв'ю одного з бійців "Азова" з позивним "Яр", який розповідає, що йому з товаришами по службі хотілося постріляти зі старої гармати і зрештою це вдалося.

Копирайт изображения Azov / YouTube
Image caption ... але відео було завантажене в листопаді 2015 року

Однак на відео видно неузгодженості: на кадрах з гарматою із підписом "України 9 травня 2017" на деревах зовсім немає листя, а на кадрах, де показано, як снаряди б'ють по селищу, всі дерева вже зелені.

Схоже, журналісти використали для сюжету шестихвилинне відео, опубліковане 5 червня на Youtube-каналі, який підтримує сепаратистів. Запис під назвою ​​"Обстріл з 100 мм артилерії зондеркоманди "азов" Безіменного 9 травня 2017 р."

Однак насправді кадри пострілів з гармати й інтерв'ю вперше були опубліковані на каналі AZOV media на Youtube ще 23 листопада 2015 року.

Телеканал "Россия 1" раніше вже потрапляв у скандали через використання недостовірних відеозаписів у сюжетах, які звинувачують українських військових у воєнних злочинах.

У травні 2014 року канал з метою продемонструвати жорстокість українських військових використав відео 2012 року з Північного Кавказу.

Тоді гендиректор інформаційного агентства "Россия сегодня" і ведучий "России 1" Дмитро Кисельов назвав це "випадковою помилкою".

"Помилка, але у жодному разі не маніпуляція", - заявив він.

ВВС звернулася за коментарем до прес-служби телеканалу "Россия", проте поки що не отримала відповіді.

Новини на цю ж тему