''Український'' слід у загибелі динозаврів

Нове дослідження припускає, що динозаври вимерли 65 мільйонів років тому в результаті падіння на Землю не одного, а кількох метеоритів, один із яких, як вважають, упав на території сучасної України.

Image caption падіння метеориту очима художника

Раніше вчені виявили кратер від падіння метеориту на півострові Юкатан, тепер знайшли нові докази другого удару – Бовтиський кратер у Кіровоградській області.

Як повідомляє кореспондент Бі-Бі-Сі з відділу науки Говард Фалкон-Ланґ, вчені припускають, що, можливо, Землю впродовж багатьох років бомбардував цілий метеоритний дощ.

Нове дослідження в англомовному журналі "Геологія" оприлюднила команда британського професора Девіда Джоулі з Університету Абердина.

Вперше ідея про вимирання динозаврів в результаті падіння метеорита виникла в 1980 році, але вона вважалася суперечливою. Згодом теорію підтвердили в результаті виявлення кратера діаметром 180 км на півострові Юкатан.

Подвійний удар

Тепер говорять, що динозаври вимерли в результаті подвійного удару.

Геологи доводять, що мільйони років тому територія Холодного Яру була північною стороною 25-кілометрового кратера вулкану, в центрі якого знаходиться с.Бовтишка Олександрівського району Кіровоградської області.

Західні джерела вперше про Бовтиський кратер повідомили 2002-го року. Але досі не було відомо, як у часовому вимірі поєднується український кратер з тим, що на півострові Юкатан.

У новому дослідженні науковці вивчали пилок та спори скам’янілих рослин в ґрунті, який заповнив кратер у Бовтишці. Вони виявили, що відразу після удару спустошену метеоритом територію заполонила папороть, яка має гарні властивості переживати катастрофи.

Image caption Динозаври вимерли в результаті метеоритного дощу

Науковці також виявили другий "вибух" поширення папороті на відстані одного метра від першого шару, що свідчить про новий, другий метеоритний удар.

Професор Саймон Келлі з британського Відкритого Університету (Open University), який є співавтором дослідження, каже, що поясненням може бути те, що Бовтиський кратер і кратер Чиксулуб на Юкатані виникли не одночасно, а з перервою в кілька тисяч років.

Професор Келлі припускає, що у майбутньому будуть знайдені нові докази метеоритів, які падали на Землю.

Науковці тепер вважають, що динозаври вимерли в результаті метеоритного дощу, який тривав тисячі років, радше, ніж від одного удару.

Однак про причину такого можливого "бомбардування" наразі не говорять.

Професор Моніка Ґрейді припускає, що однією з можливостей могло бути зіткнення з об’єктами поблизу Землі.

Новини на цю ж тему