Asia

Mongolia profile - Media

Horse outside internet cafe, Northern Mongolia
Image caption Two million Mongolians were online by 2017

Mongolia's public broadcaster competes with privately-owned and satellite and cable outlets.

Press freedom is generally respected, says the US-based NGO Freedom House. But media ownership is opaque and many journalists self-censor to avoid offending political or business interests.

Reporters Without Borders says that more than half of all the defamation cases in Mongolia are brought against journalists and media.

Despite a high level of literacy, newspaper circulations tend to be small. Some titles are published by political parties.

BBC World Service broadcasts on 103.1 FM in Ulan Bator.

There were 2 million internet users by December 2017, around 67% of the population (InternetWorldStats). There are no official restrictions on web access.

The press

Image copyright Getty Images
Image caption There are plenty of newspapers to to choose from, but circulations are often small
  • Onoodor - private daily, the country's biggest
  • Zuuny Medee - private daily
  • Unen (Truth) -Mongolian People's Revolutionary Party daily, the country's oldest newspaper, founded in 1920
  • The UB Post - English-language weekly

Television

Image caption Broadcasters are largely free to voice opinions

Radio

News agency

  • Montsame - state-owned, English-language pages

Mongolia profile