Princ Hari tužio vlasnike listova San i Miror zbog hakovanja telefona

Princ Hari Image copyright Getty Images
Natpis na slici Princ Hari

Vojvoda od Saseksa je pokrenuo sudski proces protiv vlasnika tabloida San, ugašenog News of the World i Dejli Miror, zbog navodnog hakovanja telefona.

Bakingemska palata je potvrdila da se podneta tužba odnosi na navodno presretanje glasovnih poruka.

Harijeva supruga Megan Markl nedavno je podnela tužbu protiv tabloida Mejl on Sandej.

Optužila ih je za nedozvoljeno objavljivanje privatnog pisma koje je poslala ocu.

BBC još uvek nije utvrdio od kada datiraju optužbe vojvode od Saseksa.

Ipak, BBC dopisnik za kraljevsku porodicu, Džoni Dajmond, kaže „Pretpostavka je da se radi o hakovanju telefona sa početka 2000. godine".

Portparolka kompanije News Group Newspapers (NGN) - izdavača Sana i News of the World - izjavila je „Potvrđujemo da je vojvoda od Saseksa podneo tužbu".

Izvor u kompaniji Reach, koja je vlasnik Mirora, rekao je novinarima da je upoznat da je tužba podneta, ali je još uvek nije dobio, pa ne može da je komentariše.

Image copyright AFP
Natpis na slici Vojvotkinja od Saseksa nedavno je podnela tužbu protiv tabloida Mejl on Sandej

Pre nekoliko dana, princ Hari je rekao da britanski tabloidi vode „besomučnu propagandu" protiv njegove supruge, zbog čega je ona podnela tužbu protiv tabloida Mejl on Sandej.

U saopštenju objavljenom dok su Hari i Megan bili na turneji po Africi, vojvoda od Saseksa istakao je da tablodni mediji imaju veliki i štetan uticaj zbog načina na koji prate njihove aktivnosti.

Princ Hari je naveo da se boji ponavljanja istorije, aludirajući na način na koji su tabloidi pratili njegovu pokojnu majku, Dajanu, princezu od Velsa.

„Video sam šta se desilo osobi koju volim kada su prestali da je tretiraju kao ljudsko biće", dodao je on.

Dve kompanije vlasnika novina već su morale da plate ukupno oko 500 miliona funti žrtvama prisluškivanja i to posle nagodbi. Ta cifra mogla bi da poraste i do milijarde kada se završe svi procesi.

Miror grupa u prošlosti je već morala da se nagodi sa Hjuom Grantom, Ser Eltonom Džonom, Elizabet Harli i Heder Mils.

Tabloid News of the World zatvoren je u julu 2011. nakon što je list Gardijan otkrio aferu o prisluškivanju.

Pratite nas na Fejsbuku i Tviteru. Ako imate predlog teme za nas, javite se na bbcnasrpskom@bbc.co.uk

Više o ovoj priči