Samanyolu Yayın Grubu Türksat'tan çıkarılıyor

Telif hakkı THINKSTOCK

Türkiye'nin tek uydu operatörü olan Türksat, Samanyolu Yayın Grubu'na ait tüm televizyon ve radyo kanallarının 13 Kasım tarihinden itibaren Türksat üzerinden yayın yapamayacağına karar verdi.

Samanyolu grubunun uydu kapasite tahsisi sözleşmesini yenilememe kararı alan Türksat, yayınların yarından itibaren kesileceğini Samanyolu yönetimine bildirdi.

Toplam 13 televizyon ve radyo kanalını kapsayan sözleşmenin neden yenilenmediğine dair ise bilgi verilmiyor.

Türksat geçen ay da Samanyolu grubu kanallarının Kablo TV yayınlarını durdurmuş, Digiturk ise gruba ait kanalları platformundan çıkarmıştı.

Türksat'a kanal yayınlarının neden kesildiğine dair gönderilen abone sorularında ise "Yönetim Kurulu kararı" gerekçe gösterilmişti.

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu'nun (BTK) Nisan 2015 verilerine göre Türksat'ın Kablo TV 1 milyon 176 bin abonesi bulunuyor.

Telif hakkı AFP
Image caption Samanyolu Yayın Grubu Başkanı Hidayet Karaca 'Yasadışı dinleme' soruşturması kapsamında hala tutuklu bulunuyor.

Samanyolu grubu Digitürk ve Kablo TV'den çıkartıldığında Radyo Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) heyetinin Cumhuriyet Halk Partili (CHP) üyesi Süleyman Demirkan,"Bu ancak sıkıyönetim dönemlerinde ve diktatörlüklerde olabilir. Yargı kararı olmaksızın, savcı marifetiyle ya da siyasetçilerin emrindeki bürokratlarla bu tasarrufların yapılması Türkiye’ye yakışmıyor" demişti.

Fethullah Gülen cemaatine yakın Samanyolu medya grubu kanallarının Türksat'tan çıkarılması kararı, yine Gülen cemaatine yakın Koza İpek Medya Grubu'na kayyum atanması ve yayın politikalarının değiştirilmesinden iki hafta sonra gerçekleşti.

Samanyolu Yayın Grubu'nun Başkanı Hidayet Karaca ise hala 'Yasadışı dinlemeler' sortuşturması kapsamında tutuklu bulunuyor.

İlgili haberler