Біологічний годинник і хвороби серця

Вчені заявили про підвищену ймовірність того, що серцево-судинні захворювання пов'язані з порушеннями добового циклу організму.

Проводячи дослідження на мишах, японські вчені знайшли генетичний чинник ризику підвищеного кров'яного тиску, які, як вони твердять, залежить від 24-годинного або так званого циркадного ритму.

Результати дослідження з'явилися в Інтернеті і в журналі Nature Medicine.

Біогодинник і хвороби

Збої в біогодиннику організму, які впливають на хімію тіла, пов'язують з багатьма хворобами.

Провідний дослідник професор Хітосі Окамура сказав, що останні дослідження вказують, що люди, які працюють у різні зміни, члени екіпажі літаків, які здійснюють рейси дальноього слідування, і особи з розладами сну мають підвищений ризик серцевих захворювань.

Високий кров'яний тиск - відомий як гіпертонія, - може призвести до серцевого нападу, інсульту, пошкодження нирок, а також багато інших проблем.

Гени і гіпертонія

Багато генів були визначені як найбільш важливі елементи, складові біологічного годинника.

Наприклад, миші, позбавлені пари молекул, відомих як криптохроми, мають ненормальний циркадний ритм.

За даними останнього дослідження, проведеного в Кіотському університеті, ці миші вразливі до високого кров'яного тиску через аномально високі рівні гормону альдостерону, що спричиняє затримку води в нирках.

Дослідники показали, що біогодинник безпосередньо регулює ген, який відіграє ключову роль у виробництві гормонів.

Дослідники кажуть, що аналогічний ген зустрічається в людях.

Перспективи лікування

Вони підкреслюють, що необхідно ще попрацювати, щоб визначити, чи порушення циркадного годинника може призвести до підвищення кров'яного тиску у людей.

Але професор Окамура вважає, що дослідження дають перспективи для нових шляхів лікування гіпертонії.

Професор Брайан Уїльямс, експерт з гіпертонії при Університеті Лестера, назвав дослідження захоплюючими:

"Ми знаємо, що існує сильна кореляція між часом доби і серцево-судинних подій, які часто збігаються з різким підвищенням кров'яного тиску рано вранці."

Професор Уїльямс сказав, що деякі люди з високим артеріальним тиском, як відомо, характеризується високим рівнем альдостерону.

Але він додав: "Те, чого ми не знаємо, це наскільки поширеною ця мутація може бути при гіпертонії".

Але він також підкреслив, що необхідні додаткові дослідження, перш ніж стане ясно, чи виявлені потенційні цілі для нових методів лікування.