У "колисці людства" знайшли найстарших предків людини

Вчені у Південній Африці зробили дивовижне відкриття - у печерному комплексі Малапа неподалік Йоганесбурга знайшли скам'яніли останки двох гомінідів (людиноподібних створінь).

Печерний комплекс Малапа називають "колискою людства". За останні десятиліття тут відкопали десятки останків ранніх людей.

Image caption Череп гомініда з печери Малапа

Цього разу розкопки вели університетський професор і його маленький син. Вони натрапили на скелети первісних людей, яким налічують 1.9 мільйонів років.

Професор палеонтології Лі Бергер багато років шукав ключі до розгадки таємниці походження людства. Але дивовижне відкриття зробив його дев'ятилітній син, саме він натрапив на скелети.

Останки належать жінці і хлопцю-підлітку. Оскільки їх знайшли приблизно в метрі одне від одного, вчені припускають, що вони, можливо, були матір'ю і сином, або належали до однієї зграї, знали одне одного і загинули одночасно.

Скелети наших давніх предків лежали на дні величезної ями, яка була печерою, доки її дах не впав від дощу і вітру.

Схоже, що жінка і хлопчик не змогли вилізти з печери під час тропічної зливи, а потім їх тіла вода змила в підземне озеро, де вони збереглися у твердій кальцієвій породі, яка утворювалася впродовж тисячоліть.

Поруч із ними лежать кістки тварин - тигра, антилопи, мишей і кролів, які очевидно, як і люди, загинули несподівано і швидко.

Вчені намагаються з'ясувати, чи були ті двоє предками сучасних людей, чи представниками іншого відгалудження еволюції.

"Знахідка належить до періоду 2 млн років тому, коли відбувався перехід від мавпи, яка пересувалася на двох ногах, до власне людини", - заявив Бі-Бі-Сі Лі Бергер.

Більшість учених вважають батьківщиною людини саме Африку.

Шляхи еволюції предків людини і шимпанзе розійшлися приблизно 6 млн років тому, приблизно 4 млн роки тому наші прабатьки спустилися з дерев на землю і почали пересуватися на двох ногах, а перші люди, фізично подібні до нас, виникли приблизно 2.5 млн роки тому.

Коли і під впливом чого вони здобули розум і почали використовувати знаряддя, науці поки що невідомо.