Під поверхнею Плутона може бути рідкий океан - NASA

Океан Копирайт изображения AP
Image caption Рідкий океан може знаходитися під світлим районом планетоїда, який своїми обрисами нагадує серце

Астрономи NASA припускають, що під кіркою льоду у так званій області Томбо (відома також як "серце Плутона") прихований рідкий "сльотавий океан", який і надає поверхні цього району карликової планети настільки насичений білий колір на фото.

Виявлення подібної маси на планетоїді пояснило б, чому Рівнина Супутника (Sputnik Planitia) завжди перебуває навпроти супутника Плутона - Харона. Напіврідка речовина під поверхнею "серця" може досить сильно зміщувати центр ваги карликової планети.

Професор Мартін Сігерт з Імперського коледжу Лондона вважає, що океан під поверхнею Плутона може бути неймовірно солоним і багатим на азотисті сполуки, що - разом з його аномально низькою температурою - різко відрізняло б його від водних мас Землі або супутника Юпітера - Європи.

На відміну від Землі і Місяця, Плутон та Харон завжди "дивляться" на одну і ту ж сторону одне одного. Астрономи говорять, що два небесних тіла перебувають на одній "приливній осі".

Розробити цю гіпотезу вченим допомогли матеріали, зібрані міжпланетною станцією New Horizons, яка дісталася до небесного тіла у липні 2015 року, а потім попрямувала у пояс Койпера - область Сонячної системи, що тягнеться за орбітою Нептуна.

Більше маси

Копирайт изображения NASA
Image caption Рідина може рухатися під поверхнею Плутона через силу гравітації його супутника - і тим самим впливати на позицію планетоїда у просторі

"На рівнині Супутника зосереджено більше маси, ніж у регіонах поруч - там явно є ще якась речовина. Вода щільніша за лід, тому, замінивши тверде тіло на рідину, ви додаєте маси", - пояснив BBC припущення групи вчених професор астрономії з Каліфорнійського університету в Санта-Крусі Френсіс Німмо.

На фото, які передав космічний апарат на Землю, видно льодовики з рідким азотом. Деякі фахівці вважають, що саме такі рухливі льодовики зміщують центр ваги карликової планети, чим стабілізують її положення у просторі відносно Харону.

Плутон був відкритий у 1930 році і вважався дев'ятою й останньою планетою Сонячної системи аж до 2006 року, коли вчені перевели його до категорії карликових планет через його розміри. Діаметр Плутона не перевищує 2360 км - він є навіть меншим, ніж деякі планетарні супутники.

Зате у розряді карликових планет Плутон займає почесне друге місце: в цьому класі його по діаметру і масі обігнала лише Еріда, відкрита в січні 2005 року.

Новини на цю ж тему